Sök

Villkor

Välkommen till Tulipas webbutik!

För att handla av Tulipa Blomsterverkstad ska man ha fyllt 18 år.
Alla beställningar är välkomna, stora som små, vi har ingen nedre gräns.

Priser
Alla priser i butiken är i svenska kronor och inkluderar moms.

Betalningssätt

Klarna Check Out
Inga betalningsavgifter tillkommer!

Fraktkostnad 69 kr

Välj mellan faktura, kortbetalning, bankkonto eller delbetalning.

Villkor för Klarna faktura
Man behöver inte registrera sig utan genomför köpet direkt i vår snabbkassa.

Klarnas användarvillkor hittar du här

Vill du beställa varor och sedan hämta upp dem i butiken i Knäred så väljer du alternativet Hämta hos Tulipa i kassan och då tillkommer ingen fraktavgift.

När du genomfört ditt köp skickas en orderbekräftelse till din mail. Får du ingen orderbekräftelse samma dag som du gjort din beställning ber vi er kontakta oss då det kan betyda att du skrivit fel e-post adress. Kolla även din skräppost om orderbekräftelsen kan ha hamnat där.
När dina varor skickats meddelar vi dig via mail.

Sekretess, säkerhet och personuppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter som namn, adress och telefonnummer.
I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Detta innebär att information om dig lämnas vidare till vår fakturapartner Klarna.

Klarnas Privacy Policy hittar du här.

Samt vår logistikpartner DHL. Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar att dina kunduppgifter endast används av Tulipa Blomsterverkstad.
Tulipa Blomsterverkstad kommer inte, utan ditt samtycke, att vidareförmedla uppgifter om dig, annat än om detta medföljer lagstiftning, om det krävs i samband med att du beställt en vara, eller om Tulipa Blomsterverkstad anser att det krävs för att skydda och försvara rättigheter eller egendom tillhörande Tulipa Blomsterverkstad.
Vi dokumenterar all kommunikation vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss.
Alla uppgifter är skyddade från externa intrång.

Tulipa hanterar inga kontokortsuppgifter vid kortköp utan detta sköts av Klarna och de uppfyller kraven för PCI-DSS.


Leverans; Leverans inom Sverige sker med DHL och frakten är för närvarande 69 kr.
Du får en avisering via SMS eller e-post när ditt paket kan hämtas ut, och därför är det väldigt viktigt att du uppger rätt e-post adress eller mobilnummer.

OBS; När du uppger din adress måste gatuadressen anges, endast boxnummer räcker inte.

Observera att möblerna är för avhämtning i butik!


Din order skickas oftast dagen efter att beställningen är lagd, - om den inte kommit in under kvällen, då skickas den dagen därpå. Beställningar lagda under helgen packas på måndagen.
Vi återanvänder givetvis förpackningar från våra leverantörer i största möjliga mån med hänsyn till miljön.
VIKTIGT! Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Om du inte upptäcker skadan förrän du kommit hem, meddela oss via e-mail omgående. Om en vara skadas eller kommer bort då du skickar den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

Outlöst paket; Om du inte hämtar ut ditt paket sänds det i retur av fraktbolaget till oss. Du debiteras då en aviavgift på 375 kr, oavsett köpesumman. Detta omfattar frakt, returfrakt, administration och det extra arbete som tillkommer. Returfrakter är dyrt, så kom ihåg att hämta ut ditt paket! Ett paket som går tillbaka till oss outlöst räknas inte som ett returpaket.

Vi kontrollerar varorna noga innan vi skickar dem, men skulle det vara något fel kontakta oss omedelbart via e-mail. Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara.

Öppet köp; Du har full rätt att ångra ditt köp i 14 dagar enligt konsumentköplagen. Kontakta oss om du vill lämna tillbaka eller byta något. Du bekostar frakten då du returnerar varorna och du blir även betalningsskyldig för frakten det kostade oss att sända varan till dig (69:- standardfrakt). Viktigt att varan packas i samma förpackning eller likvärdigt. Skicka även med följesedel och kvitto. Vid byte står alltid kunden för frakten. Om du ångrar ditt köp måste du ändå alltid hämta ut det för att sedan returnera det.

För vintage gäller inte öppet köp.

Efter att vi mottagit och kontrollerat varan så plockas fakturan bort. Har du gjort en kortbetalning så återbetalas pengarna till ditt konto (observera att det kan ta några dagar innan återbetalningen syns).

OBS; Vi krediterar inte pengarna för fraktkostnaden till dig och returkostnaden står du som kund för, returkostnad varierar beroende på vikt och storlek på paketet du returnerar. 

Observera också att vid en retur står kunden alltid för returfrakten även om köpet varit fraktfritt.

Är varan slut får du naturligtvis pengarna tillbaka.
Butik och webbutik har samma lager så det kan hända att en vara olyckligtvis säljes slut samtidigt i butiken...

Vi reserverar oss för slutförsäljning eller saldofel.

OBS; Vintage saker och möbler tas ej i retur. De har ett naturligt slitage som kommit med tiden och säljes i befintligt skick.

Utland; Tyvärr skickar vi inga utlandsorder.

Foton; Samtliga bilder i webbutiken har fotograferats av mig om inget annat anges. Det är ej tillåtet att låna bilder utan mitt tillstånd.
Färger på varan på bilden kan ibland skilja sig en aning från den verkliga färgen på varan pga ljus, datorinställningar mm.

Ibland förekommer det mer än ett objekt på en bild, men det är endast varan beskriven som priset avser.

Återbetalning vid retur;
Returen görs i Klarnas system.
Om köpet gjorts med kortbetalning kan det ta mellan 1-4 bankdagar innan pengarna syns på kontot (beroende på bank).

Har du valt faktura och skickar retur kan du förlänga betaldatum på "Mitt Klarna". Tänk på att det är du som kund som måste bevaka förfallodatum. Du kan enkelt pausa fakturan eller flytta fram förfallodatumet på Mitt Klarna. När vi mottagit och kontrollerat returen kan vi kreditera varans värde på fakturan hos Klarna. Kom ihåg att det tar minst ett par dagar innan varan kommer i retur och fakturan kan uppdateras.

Vid frågor angående betalning/återbetalning kontakta Klarnas kundtjänst på telefon nummer 08-120 120 10.

Tulipa Blomsterverkstad reserverar sig för eventuella tryckfel.
Tulipa Blomsterverkstad står sig också fritt att ändra i priser och fraktavgifter utan förvarning.

Vid eventuella frågor kan du kontakta oss på telefon 0430/50770 eller via mail blomsterverkstad@tulipa.nu

Skulle du inte få svar på ditt mail till oss kolla din skräppost då svaret kan ha hamnat där.
Du kan också maila tulipa@live.se

Varmt välkommen hit och jag hoppas du ska trivas!

Med vänliga hälsningar Mariette

Företagsinformation, Tulipa Blomsterverkstad, Otterdalsvägen 5,
 312 51 Knäred
Org nummer 730215-4641

Powered by Talex e-handelssystem